Lietuvių kalbos turtai: atrask per žaidimą

Projekto trukmė 2025 02 03–2026 12 21

Projekto pristatymas
Projekto tikslas – sukurti ir plačiai pritaikyti inovatyvią edukacinę priemonę, kuri skatintų lietuvių kalbos išteklių naudojimą, aktualumą ir augintų jos prestižą visuomenėje.
Dėmesys skiriamas jaunimo kalbos vartojimo poreikiams, tačiau įtraukiamos ir platesnės visuomenės grupės, siekiant atsakyti į kylančius kalbinio sąmoningumo iššūkius.

Projekto metu planuojamos veiklos
Pagrindinė projekto veikla – edukacinės priemonės kūrimas ir jos sklaida įvairiomis formomis.
Bendradarbiaujant su lituanistais, švietimo ir leidybos specialistais, bus užtikrinta turinio kokybė, metodinis pagrįstumas ir šiuolaikinis aktualumas.
Priemonė bus lengvai prieinama internetinėje erdvėje, o papildomos komunikacijos priemonės užtikrins jos matomumą ir pasiekiamumą įvairioms auditorijoms.

Numatomas projekto rezultatas
Projekto metu bus sukurtas „atsispausdink ir žaisk“ formato stalo žaidimas, sudarytas iš kortelių su užduotimis, aiškinamojo turinio ir iliustracijų. Žaidimas apims įvairius lietuvių kalbos išteklius – nuo frazeologizmų iki naujadarų – bei bus pritaikytas 4–25 dalyvių grupėms. Jis bus nemokamai pasiekiamas internetu, o naudojimą palengvins aiškios instrukcijos ir vaizdo pristatymas. Žaidimo sklaida vyks per praktines dirbtuves, virtualius pristatymus ir edukacines platformas. Taip pat bus vykdoma apklausa, siekiant įvertinti edukacinio žaidimo patrauklumą ir galimybes kurti papildinius ar plėsti turinį.
Tikimasi, kad sukurtas žaidimas taps ne tik įtraukia mokymosi priemone, bet ir paskatins kūrybišką bei sąmoningą lietuvių kalbos vartojimą įvairiuose kasdienio gyvenimo kontekstuose.

Atsakingas asmuo Panevėžio apskrities G. Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje
Eglė Vaitkevičiūtė, Regiono bibliotekų strateginės plėtros skyriaus projektų valdymo specialistė, el. p. egle.vaitkeviciute@pavb.lt, tel. +370 616 19 215.

Projektą finansuoja