Kaip atsiranda prasmė?

Vaizdas be pavadinimo
Data:2024-02-22
Laikas:17:15
Vieta:Konferencijų salė
Adresas:Respublikos g. 14
Panevėžys

Vasario 22 d. 17.15 val. Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje – profesoriaus Juozo Sigito Mureikos monografijos „Estetologijos akiračiai. Prasmių kilmės tyrinėjimai“ sutiktuvės.

Profesorius J. S. Mureika yra vadinamas naujos humanitarinių mokslų šakos – estetologijos –  sumanytoju ir steigėju. Kaip sako Vilniaus universiteto prof. Naglis Kardelis, tai mokslas apie žmogiškųjų patirčių (juslinių, emocinių ir kt.) ryšį/sąveiką su tikrove.  O kartu – kaip juslės ir jausmai tampa žmogaus įsisąmoninamomis prasmėmis, kurias jau galima suvokti racionaliai ir nusakyti kalba. „Vaizdžiai tariant, tai mokslas apie tokius jausmus, kurie gali būti pamąstyti, ir tokias mintis, kurios galėtų būti pajaustos. Mano įsitikinimu, svarbiausias klausimas, kurį turėtų kelti šio naujojo mokslo atstovas, būtų toks: kaip įmanoma – ir kodėl būtina – pamąstyti jausmą ir pajusti mintį“, – teigia N. Kardelis.

Knygoje „Estetologijos akiračiai. Prasmių kilmės tyrinėjimai“ J. S. Mureika tęsia ankstesniuose darbuose pradėtą estetologijos projektą. Pateikdamas įdomių autobiografijos faktų atskleidžia esminius savo gyvenimo ir mąstymo momentus, kurie lėmė estetologijos koncepciją. Taip skaitytojas turi galimybę mokslinę teoriją suvokti ne tik protu, bet ir pajausti iš vidaus.

„Estetologijos akiračiai. Prasmių kilmės tyrinėjimai“ – kūrinys apie žmogaus dvasines galias: pajautą, mąstymą, tikėjimą, intuiciją, vaizduotę, kūrybą, kalbą, Tėvynės meilę, prasmę.

Konferencijų salėje vyksiančiame pristatyme dalyvaus knygos autorius J. S. Mureika, literatė Ona Suncovienė, bibliotekininkė Marytė Burneikienė, dimisijos pulkininkas Arūnas Dudavičius, atsargos seržantas Donatas Voveris.

Informuojame, kad renginių metu visuomenės informavimo tikslu gali būti fotografuojama ir filmuojama, todėl Jūs galite būti matomi nuotraukose ir vaizdo įrašuose. Renginių nuotraukos ir vaizdo įrašai gali būti skelbiami renginio organizatorių interneto svetainėse ir socialinių tinklų paskyrose bei platinami įvairiose žiniasklaidos priemonėse.